آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست

آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست

آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست

آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست

آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست

آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست
آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آخرین کاربران
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
تبلیغات
آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
آيت اللهى : فدراسيون در قرعه استقلال دست نبرد/دلالى جرم نيست

مرجع خبری پرسپولیس : هادى آيت اللهى نايب رييس فدراسيون گفت : دلالى با داشتن مجوزهاى لازم در قانون تجارت و طبق ماده ۲۳۵ و ۲۳۶ نه تنها جرمى محسوب نشده بلكه اگر همراه با قواعد واقعى خودش باشد، شغل شريفى هم هست.

وى در پاسخ به اين سوال كه با توجه به خصوصى بودن تشكيلات سازمان ليگ، چطور سازمان بازرسى كشور كه يك نهاد دولتى است مىتواند در اين سازمان مستقر شده يا با عملكرد نظارتى نقل و انتقالات را كنترل كند، اظهار كرد:

مرجع خبری پرسپولیس : هادى آيت اللهى نايب رييس فدراسيون گفت : دلالى با داشتن مجوزهاى لازم در قانون تجارت و طبق ماده ۲۳۵ و ۲۳۶ نه تنها جرمى محسوب نشده بلكه اگر همراه با قواعد واقعى خودش باشد، شغل شريفى هم هست.

وى در پاسخ به اين سوال كه با توجه به خصوصى بودن تشكيلات سازمان ليگ، چطور سازمان بازرسى كشور كه يك نهاد دولتى است مىتواند در اين سازمان مستقر شده يا با عملكرد نظارتى نقل و انتقالات را كنترل كند، اظهار كرد: ما در اين فوتبال فعلا هيچ جاى خصوصى نداريم و در هر تشكيلاتى يك سر قضايا به هر نوعى به دولت وصل مىشود. اينكه مثلا محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس مىگويد قانون سقف قراردادها را رعايت نكردم، به هر حال بايد يك جايى در اين باره پاسخگو باشد.


بازيكنانى كه بالاتر از سقف قرارداد بستندحق شكايت ندارند
وى افزود: جايى كه مربوط به ماست هيات فوتبال و آن قراردادهاى ثبت شده خواهد بود. ما قانونا قراردادى كه خارج از سقف باشد را نمىتوانيم ثبت كنيم. حالا اگر امتياز دادن به بازيكنان در قالب چيزهاى ديگر بوده، بازيكنان بايد بپذيرند اگر در دريافتىهايشان به مشكل برخورد كنند، نمىتوانند به هيچ مرجعى شكايت كنند. تنها مرجع رسيدگى كننده به شكايات فوتبالى كميته انضباطى فدراسيون است. آيتاللهى در پاسخ به اين سوال كه با اين تفسير شما، مىتوان نتيجه گرفت باشگاهها مشروط به اينكه بتوانند هزينههايشان را تامين كنند، مجاز هستند قانون سقف قراردادها را رعايت نكنند! تصريح كرد: خير منظورم اين نيست. اين روال، رفتار باشگاههايى كه قانون سقف را رعايت نمىكنند، توجيه نمىكند. صحبتهاى من يك نوع آگاهى براى آنهايى است كه اقدام به پرداخت يا دريافت پولهاى زيرميزى مىكنند. امروز من مدير هستم، ممكن است فردا ديگر در آن باشگاه مدير نباشم؛ بنابراين مدير بعدى چطور بايد تعهدات نابجاى مدير قبلى را انجام دهد؟ يا آنكه بازيكن با مدير قبلى طرف بوده و توافقى با مدير جديد ندارد. حتى ممكن است بازيكنى به طور مصلحتى خودش را مصدوم كند، تا مدت زيادى از يك فصل را استراحت كرده اما در عين حال پول هنگفتى بگيرد. همه اين اشكالات نشان مىدهد كه توافقهاى خارج از قانون اعتبارى ندارد.

حضور تيمها در قرعهكشى به منزله حضور قطعىشان در ليگ برتر نيست

وى در واكنش به اينكه « بارها اعلام شده بود باشگاههاى بدهكار تا پيش از تعيين و تكليف بدهىهايشان حق حضور در ليگ برتر را ندارند اما با اين حال تمام تيمهاى ليگ برترى در قرعهكشى ليگ شركت داده شدند! » گفت: ما نمىتوانستيم زمان قرعهكشى ليگ را به عقب بياندازيم. جدا از بحث بدهىها اصلا بعضى باشگاهها در شرايط عادى هم براى حضور در ليگ برتر مشكل دارند. بعضى از آنها امكانات لازم را نداشته يا تيم را براى حضور در اين بازىها آماده نكردند. بنابراين صرف حضور تيمها در قرعهكشى تضمين كننده حضورشان در ليگ امسال نيست.

كاهش تعداد تيمهاى ليگ امسال به سود تيم ملى است
آيتاللهى ادامه داد: به طور مثال آيا شما از باشگاه راهآهن در فصل نقل و انتقالات خبرى شنيدهايد؟ چند باشگاه ديگر هم تاحدى همين وضعيت را دارند. بنابراين ما قرعهكشى را در زمان مقرر برگزار كرديم، حالا اگر تا پيش از شروع بازىها اين باشگاهها به مشكلاتشان رسيدگى كردند كه هيچ اما در غير اين صورت از تعداد تيمهاى ليگ امسال كم مىكنيم كه اتفاقا هم به سود تيم ملى هم هست.

آقاى رويانيان قرعه استقلال نصيب شما مىشد باز هم اعتراض مىكرديد؟!

نايبرييس فدراسيون در واكنش به اعتراضهاى رويانيان نسبت به قرعهكشى رقابتهاى ليگ، گفت: سوالم از رويانيان اين است كه آيا اگر قرعهاى كه براى استقلال بوجود آمد نصيب پرسپوليس مىشد، آيا باز هم اعتراضى مىكرديد؟ اين شانس استقلال بوده كه تعدادى از حريفان خارج از خانهاش در هفتههاى ابتدايى ليگ تيمهاى تهرانى هستند و بازىهايشان در ورزشگاه آزادى برگزار مىشود. ممكن بود اين قرعه به پرسپوليس برسد. قرعهكشى در حضور نمايندگان تيمها برگزار شد و فدراسيون در قرعههاى بيرون آمده دخالتى ندارد.

در جهت منافع تيم ملى بهتر است جام حذفى حذف شود
وى درباره حذف احتمالى جام حذفى و اينكه آيا نظر باشگاهها را هم در اين رابطه دخالت مىدهيد، گفت: تصميم به اين اقدام گرفتيم تا از فشردگى رقابتهاى داخلى در جهت منافع تيم ملى كم كنيم. سازمان ليگ از AFC در اين باره استعلام گرفته كه ظرف امروز و فردا پاسخ آن را دريافت مىكنيم. نظر باشگاهها را هم مىپرسيم اما باشگاههاى ما هم بپذيرند كه اولويت همه ما براى فوتبال ايران بايد موفقيت تيم ملى باشد. همه مردم ايران مىخواهند تيم ملى به جام جهانى ۲۰۱۴ صعود كند كه خواسته به حقى هم هست.

كرهجنوبى پيش از جام جهانى۲۰۰۲ ليگ كشورش را تعطيل كرد
نايبرييس فدراسيون تاكيد كرد: حتى اگر لازم باشد بايد در مقاطعى ليگ را هم بخاطر تيم ملى تعطيل كنيم. كره جنوبى براى آمادگى هرچه بيشتر در جام جهانى ۲۰۰۲ ليگ كشورش را تعطيل كرد. نتيجهاش را هم گرفت و ديديم كه در جمع چهار تيم پايانى جام جهانى قرار گرفت. همه بايد از تيم ملى حمايت كنيم تا آمادگى بيشترى پيدا كند. البته حقوق باشگاهها هم ناديده گرفته نمىشود اما انتظار داريم آنها همچون گذشته از برنامههاى تيم ملى حمايت كنند.

پس از مجمع، بهروان به AFC معرفى مىشود
در واكنش به اينكه همچنان عزيزمحمدى به عنوان نماينده ايران در جلسات AFC شركت مىكند، آيا براى حضور بهروان در كنفدراسيون آسيا برنامهاى نداريد، اظهار كرد: عزيزمحمدى از قبل به AFC معرفى شده بود و الان هم در برنامهها شركت مىكند. طبق روال پس از آنكه مجمع فدراسيون برگزار و در نهايت بهروان رسما به عنوان رييس كميته مسابقات انتخابات انتخاب شد، قطعا او را به AFC معرفى مىكنيم.

شايد مجمع فدراسيون را بعد از ماه رمضان برگزار كنيم
نايبرييس اول فدراسيون درباره زمان برگزارى اين مجمع نيز خاطرنشان كرد: اگر مجمع در زمان قبلى اعلام شده يعنى ۲۱ تير برگزار نشود، قطعا اين مجمع را در اولين روز كارى پس از ماه مبارك رمضان برگزار مىكنيم تا تكليف نايبرييس دوم رييس كميته مسابقات فدراسيون هم مشخص شود. به تاخير افتادن برگزارى مجمع و طولانى شدن مسووليت سرپرستى سازمان ليگ از نظر قانونى مشكلى ندارد.

بايد مشكلات درون مجموعه تيم ملى فوتسال را حل كنيم
وى با بيان اينكه فدراسيون بنا ندارد تا جام جهانى فوتسال سرمربى تيم ملى را تغيير دهد، در اين باره گفت: على صانعى از سرمايههاى فوتسال ايران است كه بايد حفظ شود. ما فقط بهتر است برخى مشكلات درون مجموعه تيم را حل كنيم كه با به خدمت گرفتن يك مدير فنى خارجى اين اقدام را انجام مىدهيم.


تعداد بازديد : 160
پنجشنبه 08 تیر 1391 ساعت: 9:33
نویسنده:
نظرات(0)
بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان